Dag 2. 7 mei 2019

7 mei 2019 - Zermatt, Zwitserland

Van St Moritz naar Zermatt.

Na het ontbijt zijn we al vroeg weer vertrokken naar het station St Moritz We blijven ons verbazen over het mooie uitzicht hier. Sneeuw boven en beneden het meer nog bevroren en vol op zon. Wij hadden best langer in St Moritz willen blijven. Maar de glacierexpress stond al op ons te wachten en dat wilden we ook niet missen. Vandaag op weg naar Zermatt met de speciale panoramatrein.

Inmiddels 20.45 uur en met een volle buik en moe maar voldaan in ons hotelkamer.

Zoveel indrukken en wat een belevenis hoe gaan we dit opschrijven. Pa geeft aan dat het eigenlijk ook niet uit te leggen is en niet te filmen. Dit moet je zelf gezien hebben zo mooi....Pa is er helemaal van onder  de indruk.

Bergen, rotsen, diepen dalen en zoveel te zien.... Ineens in de sneeuw staan met de trein. Uitstappen en genieten van het prachtige witte land. Vol op zon en niks koud en geen wind.. Ook ik moet toegeven dat ik nog nooit zoiets moois gezien heb en het voor geen goud had willen missen. Het meeste geniet ik (Francien) van pa...Die ouwe kijk zijn ogen uit en weet niet meer wat en waar hij kijken moet. Voor de liefhebbers: pa heeft veel gefilmd dus komt goed.

Om 17 uur kwamen we aan in Zermatt. Als wij al dachten dat St Moritz mooi was nou Zermatt wint het. Onder aan de voet van de Matterhorn. Wat een prachtige stad met niet alleen een geweldige ligging maar ook één en al gezelligheid. Kneuterige hotels en allerlei bezienswaardigheden. Winkels gevuld met Swiss horloges en zakmessen.....(20.000 CHF  voor een horloge is niks :-))Wij hebben besloten en geen één voor Daan en Ma mee te nemen deze keer...

Vanavond heerlijk gegeten bij een leuk ski-tentje. Pap eindelijk zijn Schnitzel mit Pommes en ik mijn Rosti mit kase. Als laatste nog even een rondje door de stad en nu moe maar voldaan in ons kneuterige hotel. Bijkomen van alle indrukken en uitrusten voor morgen.

Liefs van Pa en Francien

1. JDD:
    7 mei 2019
    Geniet ervan! Ik doe het sowieso al van jullie verhalen. TOP!
  2. Netty:
    Wat fijn om dit te lezen en wat geweldig Francien dat je dit met pa doet. Dit is echt iets waar hij de rest van zijn leven van zal genieten. Dankjewel daarvoor 😘
  3. DAAN:
    ZOOOOOOO, MOOI DAT JULLIE ZOOOOOOO GENIETEN🔝🔝🔝🔝
    HAD ZOJUIST AL EEN REACTIE GESCHREVEN OVER EVT.VERTRAGING
    🚅🚅😂😉......
    ZOVEEL INDRUKKEN!!!!!!!
    OOOOHHHH IK ZIE PA AL HELEMAAL GENIETEN😯🤩 PRACHTIG
    SWISS-WATCH ⌚ GERUST MEENEMEN VOOR MA ET MOI....
    * JULLIE DE TIJD WIJ DE KLOK * 🤣
    💋💋💋💋💋💋💋 SCHLAFF LEKKER💋💋💋💋💋💋💋
  4. Petra:
    7 mei 2019
    Ik geniet van jullie mooie foto's en zeker die van je vader, het genot straalt er van af !!!
  5. Mark en Jeannette:
    Wauw, wat een gave foto's en we voelen de euforie van jou en vooral je vader... wat gaaf...

O ja, en Francien eet je niet helemaal vol 😂😉 ha, ha...van de Toblerone. Deze Zwitserse chocolade heeft zijn oorsprong en vorm te danken aan de Matterhorn die jullie zo mooi op de foto hebben gezet...
  6. Margriet:
    7 mei 2019
    Wat leuk om je blog te volgen. Geweldig om dit met je vader te doen. Genieten samen !!
  7. DAAN:
    8 mei 2019
    GUTEN MORGEN ,
    RUDOLF UND HEIDI 🦌👱‍♀️
    LEKKER * GEFRÜHSTÜKT * 🍳 MET ALLE INDRUKKEN ETC. ZAL HET SLAPEN GÉÉN PROBLEEM ZIJN.... ENNE, HET RAAM OPEN !!!!!!!! DAARVOOR ALLEEN AL HĖ LIEVERD🌬
    HOE IS MET DE INHOUD VAN DE KOFFER 🤣 * MILKA'S-TOBLERONE'S-SWISS-WATCH-UHRWERK.... KAN DAAR NOG EEN STEKKIE VAN EDELWEIS🌱 BIJ ¿¿¿¿¿¿¿¿ 😉