Dag 4. 9 mei 2019

9 mei 2019 - Interlaken, Zwitserland

Van Interlaken West via Lauterbrunnen en klein Scheidegg naar Jungfraujoch.

Terug van Jungfraujoch via Grindelwald naar Interlaken West.

Al weer vroeg opgestaan en snel in de kleren geschoten. We wilden op tijd weg om met mooi weer bij de Jungfraujoch aan te komen.

Snel een “ take a way” koffie en croissant voor onderweg. Via Interlaken Oost naar Lauterbrunnen om daar over te stappen op het tandradtrein naar Klein Scheidegg. Stijl, SUPER mooi en koud maar wat een geweldige ervaring. Klein Scheidegg is werkelijk te mooi voor woorden. Een klein bergdorpje met een stationnetje midden in de sneeuw. Als wij al dachten dat we hoog in de bergen waren....gingen we nog hoger. De wereld werd alleen maar mooier en kleiner...

Kleine stop bij Eismeer op 3160meter hoogte om vandaar uit te kijken over de prachtige bergen. Helaas begon het heeeeeeeeeeel hard te waaien en te sneeuwen. Verder met de trein naar Jungfraujoch op 3571 meter hoogte.

Beide een beetje sprakeloos van wat we daar allemaal zagen en soms ook niet zagen(door heftige wind en sneeuw). Eerst maar naar de Top van Europa om daar de Zwitserse vlag aan te raken. Nou we waaiden zowat uit onze sokken maar we hebben het gered. Pa heb natuurlijk alles gefilmd (later bleek lens bevroren :-) ).Best koud zo -10 a -15 graden....KOFFIE dacht ik zo.

Van chocolade winkel (Lindt chocolade) naar ijspaleis naar dak panorama naar museum “Het ontstaan station Jungfraujoch” ...wat een feest en wat hebben we ook gelachen in dat ijspaleis. Na een aantal uren alles gezien en bekeken. Inmiddels was de toestroom van toeristen aardig opgang gekomen (ja, ja onze Japanse en Indische vrienden kwamen ook eens kijken).Het werdt best wel druk en we besloten weer terug te gaan via de andere kant van de berg, via Grindelwald.

Stijl naar beneden (Daan niks voor jou oren :-) ) maar ook hier weer een prachtig uitzicht. In Grindelwald zijn we uitgestapt om dit plaatsje te gaan bekijken en een beetje op te warmen.Uiteindelijk terug gegaan naar Interkaken Oost om vandaar uit te lopen naar west.

Moe maar voldaan even in ons kotje dit verhaal tikken en pa even de benen omhoog en zijn film bekijken. Zo even naar de Mc Donalds voor het inwendige gedeelte.

Morgen reizen we via Bern en via Olten naar Basel toe om daar nog even rond te lopen. Op tijd morgen naar het vliegveld om dan in te checken want vanuit hier lukt het nu even niet.