Dag 5. 10 mei 2019

10 mei 2019 - Basel, Zwitserland

Van Interlaken West naar Veenendaal via Basel en Shiphol.

Vandaag geen echte spannende dingen maar vooral veel zitten en wachten.

Vanmorgen eerst even koffie met croissant gehaalden op ons gemak opgegeten in de buurt van het station. Rustig aan nog een rondje gewandeld door Interlaken. Nog even een blik geworpen bij de paraflying.

Om 10.35 u de trein genomen om via Bern naar Basel te gaan. Pap is duidelijk moe en wil graag op tijd richting vliegveld. Nog een kleine poging gedaan om even het centrum van Basel in te gaan maar dat ging hem niet worden.

Met de Bus 50 dan maar naar het vliegveld toe en dat was best wel een erg op tijd zullen we maar zeggen :-).Ook maar gelijk digitaal ingecheckt en een lekkere hang plek opgezocht.

Van onze laatste Zwitserse poen nog een lekker bakje koffie gescoord met een lekkere Toblerone.

Door de douanen heen was nog wel even een dingetje. Gaat die Zwitsers allemaal niet snel genoeg en Pa verstaat er niks van. Blijven staan en handen opzij....Pa denkt bekijk het maar en wilde al weer weg lopen. Meneer de controleur was hier minder blij mee en snauwde wat tegen pa. Pa lach hem vriendelijk toe en wil weer door lopen. Inmiddels was ik ter plaatsen en kon even uitleggen wat de bedoeling was.....meneer de controleur ook weer blij :-).

Riemen weer om...spullen weer geordend en we konden weer door naar onze gate om daar....nog even verder te hangen en dit verhaal te tikken.

Zo meteen gaan we aan boord van vlucht KLM1990 en opweg naar Schiphol. Treintje naar de Klomp en Joyce bellen om ons op te halen.

Pap en ik kijken terug op een geslaagde trip en we hebben er van genoten. Pap zeg: Ik ben dood moe en zal wel even een weekje bij moeten komen......LET OP morgen zit hij zijn film al te monteren :-).

Ma hou er rekening mee 3 uur film!!!!!!!!!! En dan nog al die foto’s.....

Iedereen die meegelezen heeft bedankt en wie weet tot snel....

Liefs Pa en Francien.