Vader en dochter naar Zwitserland!!!!!!

6 mei 2019 - Veenendaal, Nederland

Paps wat dacht je ervan zullen we samen gaan?

Al een tijdlang liep ik rond met het idee om samen met mijn vader een lange trein tocht te maken. Papa kijkt altijd naar de serie Rail Away en ook ik mag er graag naar kijken. Maar zoals het vaak gaat met ideeen, uitstellen en denken dat het vanzelf komt. Daan riep dan weer “ga het dan regelen Francien”  en hou op met uitstellen. En ja, Daan heeft gelijk (soms dan) en ik ben maar is in actie gekomen.

In Januari, papa gevraagd of hij zin had om samen naar Zwitserland te gaan ( mams vond het natuurlijk ook goed😀). Nou die beslissing duurde niet lang en gelijk waren we helemaal enthousiast.

Wat willen we zien en hoe gaan we het regelen?

Allemaal reizen bekeken en ondanks dat ze er prachtig uitzien wilde wij het toch graag anders. Twee dingen wisten we zeker. We wilde graag via de tandradbaan naar het hoogste station in Europa “De Jungfaujoch”  en met de Glacier Express van St. Moritz naar Zermatt.

Met de langzaamste sneltrein ter wereld, de Glacier Express, over 291 bruggen, door 91 tunnels en over de 2033 meter hoge Oberalppas in 7,5 uur naar Zermatt. De rustig rijdende rijtuigen hebben enorme panoramaruiten inclusief plafond van glas.  Vreedzame alpenweiden, ruige rotswanden, grandioze toppen, eeuwige sneeuw, gletsjers, diepe ravijnen, zongebleekte houten chalets, diepblauwe meren en snelstromende rivieren. En uiteindelijk aankomen aan de voet van de berg der bergen: de Matterhorn.

Hoogtepunt van de reis naar Zwitserland wordt de tocht met de Jungfraubahn naar de Top van Europa! Vanaf Interlaken-Ost met de trein via Grindelwald of Wengen naar Kleine Scheidegg, aan de voet van de beroemde Eiger noordwand. De Jungfraubahn neemt ons mee naar het Jungfraujoch op 3454 m, het hoogst gelegen treinstation van Europa. Door de 7 km lange Eigertunnel leidt het traject naar het bergstation Eigerwand op 2865 m hoogte. Van daaruit gaat het verder naar het station Eismeer op 3160 m, waar de trein een korte tussenstop maakt, om van het mooie uitzicht te genieten. Op 3454 m hoogte is de bestemming bereikt: het Jungfraujoch, Top van Europa, liggend tussen een grandioze gletsjerwereld. Als de weersomstandigheden het toelaten, kunnen we van hieruit de Vogezen en het Zwarte Woud zien liggen.

Geen georganiseerde reis met een gids (zijn we te eigenwijs voor😇)maar zelf alles regelen. Samen met vriendin Alexandra achter de pc gekropen en de reis samengesteld. Alexandra heeft een eigen reisbureau en is gespecialiseerd in avontuurlijke reizen.

6 mei: Vliegtuig van Schiphol naar Basel, Basel met trein naar St Moritz, hotel, St Moritz naar Zermatt, hotel, Zermatt naar Interlaken,hotel, Interlaken naar Jungfraujoch en terug naar Interlaken, hotel, Basel, Schiphol 10 mei.                                                             Vliegticket, Swiss pass, reserveringen,kaarten, blogboek check check....

En zo gaan vader en dochter op avontuur...........

Liefs,

Pa(Teus) & Francien

Met dank aan;

Go-Reizen (Alexandra van Manen)

1. JDD:
    8 februari 2019
    Toppie. Super mooi plan. Aangemeld hoor!!!
  2. Eef:
    8 februari 2019
    Frans en pa, wat een super leuke uitdaging. Nu alvast heel veel voor reis plezier gewenst. Xx
  3. DAAN:
    9 februari 2019
    🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🚞🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🇨🇭🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝
  4. Petra:
    Wat een TOF plan 👌🏼 Waanzinnige mooie reis 🚞 goede beslissing maatje 💋
  5. Teus:
    9 februari 2019
    Ik wil nu al gaan hoop dat het goed weer is
  6. Netty:
    9 februari 2019
    Dat wordt echt een mooie reis, Alexandra en Francien geweldig geregeld en uitgezocht.